Ослушкујући потребе савремених породица, њихових обавеза и навика, било је једноставно закључити да и школа мора дати свој допринос у прилагођавању таквом друштву. Почетак основне школе свакако је велика промена која подразумева нову организацију у породицама. И то је онај моменат када је школа требало да се истакне својим могућностима и пружи подршку породицама које имају ђаке- прваке.
Наш образовни систем је својевремено дефинисао категорију целодневна настава, што је у пракси претежно примењивано у већим градским центрима. . Идеја је прихваћена од стране Школске управе, те смо у планирање школске 2021/ 22. године уврстили и формирање одељења целодневне наставе.
Упорношћу, информисањем и трудом одељење целодневне наставе први пут у нашем граду заживело је баш у нашој школи, управо школске 2021/22. године. Теоријски смо били обучени, технички опремљени, али и са дозом стрепње и несигурности. Учитељ Бобан Петровић и учитељица Ивана Петковић започели су еру целодневне наставе. Већ наредне школске године истим еланом и једнако мотивисане одељење још једне генерације целодневне наставе прихватају учитељице Драгица Спужић и Милица Радовић.
Целодневни начин рада у одељењу подразумева другачију организацију од класичне. Ученици у школи проводе време од 7:20 до 15:30 часова.
У овом временском периоду распоређене су наставне и ненаставне активности следећим редоследом:
-Прихват деце
-Настава
-Доручак
-Самосталан рад ученика
-Слободне активности/ слободно време
-Ручак
-Настава
-Самосталан рад ученика
-Ужина
-Слободне активности/ слободно време.
Време је организовано у 3 сегмента:
– наставни часови (према предвиђеном плану и програму),
– самосталан рад ученика (време за израду домаћих задатака),
– слободне активности ученика/ слободно време: (ликовне, драмске, музичке, спортске, радионице, друштвене игре по слободном избору, игре опуштања, спортске игре, …).
Учионице у којима су смештена одељења целодневне наставе опремљене су ормарићима, потребном техником и додатним дидактичким материјалом, усмереним подједнако на наставне и слободне активности. Оброци који се ученицима нуде припремају се у установи „Ната Вељковић“ и идентични су онима који се служе у вртићима на које су малишани већ навикли. Трпезарија је прилагођена узрасту, опремљена прибором и под појачаним хигијенским третманом.
Нудећи целодневни начин рада, школа се првацима приближила и одагнала њиховим родитељима и старатељима мноштво недоумица везаним за новине које доноси „ђачко доба“. Дужи боравак у школи ђаке од самог почетка ослобађа да школу доживе „другом кућом“, док њиховим родитељима и старатељима омогућава да за то време безбрижно обављају своје дужности или пословне обавезе.
Ево нас пред уписом још једне генерације одељења целодневне наставе. У досадашњим одељењима целодневне наставе практично смо показали свој предан рад и бригу за децом и њиховим породицама. Осим овог текста, остаће бројна сведочанства о томе уткана у животе који тек освајају свет.